Maisto planavimas savaitei

05/14/2022


Maisto planavimas - neretai skamba kaip iššūkis, ypač, jei įpročio planuotis meniu namuose anksčiau nebuvo ar dėl tam tikrų priežasčių (alergija, maisto netoleravimas, noras maitintis sveikiau ar atsisakyti tam tikrų maisto produktų) keičiasi mitybos racionas. Kaip iššūkį paversti maloniu įpročiu?

Maisto planavimas savaitei. Būtiniausių maisto produktų sąrašas


Keletas taisyklių, kurių pagalba maisto planavimas savaitei taps maloniu įpročiu ir keliu sveikesnės mitybos ar mitybos be alergenų link:

  1. Pirmas žingsnis plano link - situacijos įvertinimas: šaldytuvo, šaldiklio ir spintelių auditas. Patikra, ką dar turime ir galėtume panaudoti ateinančios savaitės meniu.
  2. I sarašo dalis. Įsivertinus likučius, antras žingsnis - apgalvoti, kokie patiekalai galėtų gimti iš jau turimų ingredientų ir kokių ingredientų šiem patiekalams dar trūktų. 
  3. II sąrašo dalis. Pagalvojame apie likusį galimą savaitės meniu ir potencialių patiekalų ingredientų sąrašą.
  4. III sąrašo dalis. Dažniausiai naudojami prieskoniai, kruopos, pagardai, kiti mėgiami maisto produktai - Įsivertiname likučius ir nusimatome resursų pasipildymą.
  5. IV sąrašo dalis. Būtiniausių maisto produktų sąrašas, tai ne tik patiekalų ingredientai. Užkandžiai - ypač svarbus elementas ir kartu vieta, kur dažniausiai lengva nukrypti nuo mitybos plano. Planuojant maisto produktų krepšelį iš anksto, pakankamai skyrus dėmesio ir mitybai palankių užkandžių planavimui - savaitės pabaigoje didžiuositės savo mityba, o eigoje nesijausite nusiskriaudę, tarsi kažko sau neleistumėte.

Maisto planavimas savaitei. Naudingi įpročiai


Planuokite ne tik produktus, bet ir parduotuves

Kasdieniu maisto krepšeliu vengiate tam tikrų maisto produktų (alergenai, cukrus, angliavandeniai, veganiška mityba, keto mityba ir kt.)? Ne paslaptis, tuomet pilnaverčiam maisto produktų krepšeliui vien standartinių prekybos tinklų nepakaks ir norėsite pažinti ir specializuotų, sveikų produktų parduotuvių lentynas, kad meniu namuose būtų įvairus, sveikas, pilnavertis. 

Tokiu atveju įgyvendinti pirkinių sąrašą bus daug lengviau, jei jis bus suskaidytas ne tik grupėmis pagal tai, kur dažniausiai išdėlioti produktai jūsų mėgstamiausiose parduotuvėse (tokiu atveju pagal sąrašą apsirksite dar efektyviau), bet ir pagal specializuotas parduotuves, kuriose galima rasti tam tikrus sveikus produktus ar alternatyvas vengiamiems produktams. 

Pvz., jeigu alergija karvės pienui - kava, košė, padažai puikiai pagaminami su augalinės kilmės pakaitalais (avižų, ryžių, sojos, migdolų ar kt. augalinis gėrimas). Jūsų patiekalui reikia sviesto ar kiaušinio? Apgalvokite, kurios alternatyvos jūsų patiekalui bus tinkamiausios ir kuriose parduotuvėse galite jų rasti.

Jums gali patikti

  • Pieno produktų pakaitalai: alternatyvos dažniausiems pieno produktams, produktų pavyzdžių katalogas ir parduotuvių sąrašas, kur juos rasti. Produktų katalogas - erdvėje nariams. PRISIJUNK ir lengvai susidėk pilnavertį maisto produktų krepšelį be vengiamų produktų! 
  • Užkandžiai be alergenų parduotuvių lentynose. Produktų katalogas - erdvėje nariams. PRISIJUNK ir lengvai susidėk pilnavertį maisto produktų krepšelį be vengiamų produktų!
  • Desertai ir kepiniai be alergenų: parduotuvių sąrašas, kur pasilepinti net ir vengiant kiaušinio, pieno produktų, kviečių ar net gliuteno. PRISIJUNK prie narių zonos ir lepinkis pilnaverčiu meniu be vengiamų produktų!
  • E-KNYGA "25 būdai pakeisti kiaušinį"
  • E-KNYGA "Savaitė be alergenų".

Maisto ruoša ne visada džiuginanti veikla?

Ne paslaptis, sveikiausias dažniausiai yra būtent namuose ruoštas maistas. Jeigu maisto ruoša ne visada itin mėgiama veikla, kai kuriuos elementus patiekalams ar net patiekalus verta pasiruošti iš anksto, kai yra tam laiko ir nuotaika ir turėti mitybos įpročiams palankių ruošinių dienoms, kai ruošti nėra laiko, nuotaikos ar net galimybių. Pavyzdžiui, galima išsivirti iš anksto ir užvakumuoti stiklainyje sriubos. Tuomet dieną, kai gamintis nebus laiko, bus mažesnė tikimybė nukrypti prie užkandžių ar pasirinkimų ne pagal planą, nes šaldytuve bus sveiko, greitai pašildomo maisto.

Maisto tausojimas, likučių panaudojimas

Planuojant meniu savaitės eigoje, nepamirškite stebėti turimų maisto produktų galiojimo laiką ir atitinkamai suteikti jiems pirmumą. Taip pat reguliariai "audituokite" likučius ir panaudokite juos planuojant dienos meniu. Neretai likusi bulvė, morka ar kotletas gali būti puikus ingredientas troškiniui, sriubai, salotoms ar net blynams. 

Prenumeruok Viskas BE naujienas ir gauk patogų Viskas BE paruoštuką planuotis savaitės meniu!

E-KNYGOS, TOP pasirinkimas

Trūksta idėjų meniu racionui be vengiamų produktų? Mityba be kiaušinio, pieno produktų, kviečių ar gliuteno, kitų tipiniais laikomų produktų? O gal trūksta desertų be vengiamų produktų idėjų? 

Receptų knygos, kurių dėka atrasite naujus skonius, o neretai ir sveikesnius pasirinkimus!