Sekmadienio pusryčiai, blynai ir hipoalerginė dieta

08/02/2020

Sekmadienio rytas - pats tinkamiausias laikas temai apie blynus. Net jei ir svečiuose hipoalerginė dieta, koks gi sekmadienis, jei ant pusryčių stalo nepatiekti blynai, blyneliai, lietiniai ar dar kita šio gardus patiekalo versija?

Blyneliai su bananais, blyneliai su varške, blyneliai su kumpiu ir sūriu ar vištiena, o gal amerikietiški blyneliai? Ne, visgi gal mieliniai blynai ar tiesiog paprasti blynai ir gardus padažas šalia? Sunku net apsakyti, kaip mėgstu ši patiekalą ir įvairiausias galimas jo variacijas sekmadienio rytui!

Hipoalerginė dieta ir sekmadienio ryto ritualas, gardžiai blynais kvepiantys namai?

Blynai ir iš jų sudėties pašalinti alergenai, t.y. kiaušiniai, pienas, sviestas, kvietiniai miltai, tai kaip ir vanduo, tik su žiupsneliu druskaus ir cukraus? 

Kadangi šis patiekalas man itin svarbus ir nenorėjau su juo atsisveikinti be rimtos kovos, jis buvo vienas pirmųjų, suteikęs daugybę entuziazmo atrasti hipoalerginei dietai draugiška sudėtimi įprastus kasdienius receptus, tik kitaip.

Blynai BE: kiaušiniai, pienas, sviestas, kvietiniai miltai. Kaip?

Iš pirmo žvilgsnio skamba nekaip, bet aš mėgstu matematiką. O matematika tai dažniausiai reiškia formulę. O jei formulėje yra nežinomasis - ieškome. Eksperimentų kelią surasti receptą blynams pradėjau būtent su tokia logika, tad, prisipažinsiu, pirmasis bandymas buvo visai be fantazijos ir kūrybiškumo. Minėti įgūdžiai atsirado ir vystėsi jau apšilus kojas draugystėje su hipoalergine dieta.

Blynai, tešla BE ir matematinis mąstymas.

Pirmasis bandymas, pirmas formulės nežinomasis - kiaušiniai, atitinkamai pirmas logiškas sprendimas - parduotuvės lentynose apsidairyti produkto, pavadinimu kiaušinio pakaitalas (na, nes buvau apie tokį girdėjusi). Vadovaujantis ta pačia logika buvo pakeisti ir kiti produktai: pienas (sprendimas - kokosų pienas), sviestas (sprendimas - kokosų aliejus), kvietiniai miltai (kukurūzų miltai). Vuolia, atradimas? Tiesą sakant rezultatas buvo, bet pusėtinas. Sumaišyta tešla lyg ir žadėjo daug, tačiau kepant keptuvėje išsiliejo, atrodo trūko jungiamojo elemento, išlaikančio tą struktūrą. Anaiptol ne tie blynai, kurie būtų verti viskas BE pagrindinės minties - skanus gyvenimo būdas BE alergenų.

Matematinis mąstymas ir pirmieji bandymai galbūt neatnešė norimo rezultato, bet buvo teisingo kelio pradžia, pažadinusi kūrybiškumą gaminti skaniai, net jei ir virtuvėje svečiuojasi hipoalerginė dieta. Eksperimentų kelyje, stengiantis įminti paslaptį, kokie gi tie gardžiausi blynai be alergenų, bandymų buvo tikrai daug. Kaip ir daug sekmadienio rytų, pradėtų su blynais, bet vis ne tais. Bandymuose dalyvavo ir trintas bananas, ir kepimo milteliai, ir kiaušinio pakaitalas, ir kokosų pienas, ir kokosų aliejus, ir dar ne vienas maisto produktas, kol galiausiai vieną rytą skonio receptoriai pasulferavo, kad rezultatas vertas pasidalinimo tinklaraštyje viskas BE! Mano įminta paslaptis buvo per mažai pastangų ieškant pirmojo formulės nežinomojo, ingrediento X, kuo pakeisti daugumos receptų karalių - kiaušinį.  Uoliau pasidomėjus šia tema ir paeksperimantavus su galimais pakaitalais - gimė receptas, vertas sekmadienio ryto tradicijos. Daugiau apie kiaušinį ir jo galimus pakaitalus, draugiškus hipoalerginei dietai: Viskas BE kiaušinio? Nepakeičiamų nėra!


Blynų receptas, draugiškas terminui hipoalerginė dieta


Galbūt ši versija praturtins pusryčių meniu pasirinkimą ir jums, o galbūt paskatins paeksperimentuoti, patobulinti šį receptą ir surasti sąvąjį.

Ingredientai:

  • Bananai (gerai sunokę) - 2 vnt.;
  • Maltų linų sėmenys - 1 v.š.;
  • Virintas vanduos - 3 v.š.;
  • Obuolys - 1 vnt.;
  • Kokosų aliejus - 1 v.š.;
  • Kukurūzų miltai - 4 v.š..

Paruošimas:

Paruošiame vieną iš kiaušinio pakaitalų: maltas linų sėmenis užpilame virintu vandeniu ir palaikome minutę. Sutriname bananus (man patogiausia tiesiog šakute), sutarkuojame nuluptą obuolį. Neturite obuolio? Jį puikiai pakeis tarkuotas moliūgas ar cukinija. Įmaišome linų sėmenis, kokosų aliejų, kukurūzų miltus, viską gerai išmaišome ir kepame.

Aš labai mėgstu kepti nenaudojant riebalų, manieji blynai kepa sumuštinių keptuvėje Teffal snack collection, naudojant blynams skirtas formeles. Greita, jokių riebalų ir estetiškai labai gražūs blynai (ruošiuosi etapui, kai gražus patiekalas bus aktualus mažajai mano valgytojai). Neabejoju, kad ne ką blogesnis rezultatas bus ir keptuvėje, o kepimui puikiai pasitarnaus kokosų aliejus.

Kuo pagardinti, padažai? Nors ir hipoalergiškai, bet pasirinkimas tikrai platus: ekologiška obuolių tyrė, kokosų jogurtas ir visa įvairovė pagardų šalia: mėlynių uogienė (ar kiti džemai ir uogienės, draugiški jūsų alergenų sąrašui), agavų sirupas (ar kitas jūsų mėgstamas sirupas), kepintas bananas (kriaušė ar obuolys), šviežios uogos.

Paprasta paruošti, hipoalergiškai skanu, rezultatą įvertino net ir mano mažoji valgytoja. Ir mūsų džiaugsmui, po šių blynų jokie alergijos simptomai nepasireiškė. Mažojo žmogučio vienas gardžių pirmųjų ritualų - blynai sekmadienio pusryčiams

Kviečiu išbandyti! Na, nes koks gi sekmadienio rytas, jei ant pusryčių stalo nesipuikuoja blynai?

Viskas BE - SKANUS gyvenimo būdas BE alergenų!